جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهیار مولوی

بهترین قیمت تابلو برق صنعتی و عوامل موثر بر آن

بهترین قیمت تابلو برق صنعتی و عوامل موثر بر آن

بهترین قیمت تابلو برق صنعتی و عوامل موثر بر آن! امروزه با توجه به نوسانات قیمت تابلو برق صنعتی خرید آن با بهترین قیمت و کیفیت مناسب به یکی از دغدغه‌های خریداران آن تبدیل شده است. برای خرید تابلو برق صنعتی بایستی تمامی جنبه‌های تأثیرگذار بر قیمت را بررسی کرده و در نهایت با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده‌اید بهترین تابلو برق را خریداری کنید. تابلو برق‌های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند؛ بنابراین نحوه قیمت‌گذاری آنها متفاوت است، اما چه عواملی روی تغییرات قیمت تابلو برق تأثیرگذار هستند؟ آیا ارزان‌ترین تابلو برق صنعتی دارای امنیت مناسبی است؟ برای دریافت پاسخ این سؤالات تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

تابلو برق صنعتی

برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی از تابلو برق استفاده می‌کنند. تابلو برق همانند محفظه‌ای عمل می‌کند که برای برق‌رسانی به سیستم‌های الکتریکی در صنایع و کارخانه‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. به منظور خرید تابلو برق صنعتی لازم است با آن آشنایی کامل داشته باشید تا بهترین تابلو برق صنعتی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. قیمت تابلو برق‌ها وابسته به فاکتورهای متعددی است که باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

خرید تابلو برق صنعتی

به منظور حفاظت از تجهیزات برقی و بالا بردن ایمنی وجود تابلو برق برای صنایع مختلف و کارگاه‌ها الزامی است. طراحی و ساخت تابلو برق‌ها از استانداردهای بین‌المللی خاصی پیروی می‌کند؛ بنابراین برای خرید تابلو برق بایستی از اشخاص و شرکت‌های معتبر که کار آن‌ها تولید استانداردترین تابلو برق‌های صنعتی است کمک گرفت.

عوامل مؤثر بر قیمت تابلو برق صنعتی

تابلو برق‌ها با توجه به تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند مطمئناً از نظر میزان هزینه نیز دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. به طور کلی هزینه عمده هر نوع تابلو برقی وابستگی مستقیمی با ماده محفظه حفاظتی، نوع متریال و برند تجهیزات الکتریکی آن دارد. مهم‌ترین عواملی که روی میزان هزینه تابلو برق صنعتی تأثیرگذار هستند عبارت‌اند از:

طراحی تابلو برق

هزینه طراحی تابلو برق با توجه به نوع تابلو برق، توان، صنعتی یا مسکونی بودن و غیره کاملاً متفاوت است. تابلو برق‌های صنعتی و بزرگ هزینه طراحی بالاتری نسبت به تابلو برق‌های مسکونی دارند. به عبارت دیگر هرچه طراحی تابلو برق پیچیده‌تر باشد هزینه طراحی آن نیز بالاتر است.

محل نصب تابلو برق

قیمت تابلو برق صنعتی مستقیماً تحت تأثیر محل نصب آن است. با توجه به محل نصب، اندازه و جنس تابلو برق تعیین شده و همین عوامل سبب بالا و پایین آمدن قیمت مورد نظر می‌شوند. تابلوهایی که در مکان بیرونی و در محیط باز نصب می‌شوند بایستی ضد آب و ضد زنگ باشند؛ بنابراین همین مورد سبب اختلاف قیمت دو مدل تابلو برق بیرونی و داخلی می‌شود. به ترتیب هزینه تابلو برق‌های توکار کم‌تر از تابلو برق روکار بوده و تابلو برق‌های روکار نیز قیمت کمتری نسبت به تابلو برق‌های بارانی دارند.

فرم و شکل تابلو برق

تابلو برق‌ها به انواع فرم‌های مختلف تولید می‌شوند. انتخاب نوع فرم و شکل تابلو برق صنعتی به نوع کاربرد آن و فضایی که برای نصب در دسترس است بستگی دارد. متریال‌هایی که برای هر شکل تابلو به کار می‌روند متفاوت هستند؛ بنابراین هر کدام از فرم‌ها دارای هزینه متفاوتی‌اند. برای مثال وجود دریچه بازدید در تابلو برق و قیمت قطعاتی مانند فن و کولر تابلو برق سبب بالا و پایین آمدن مبلغ نهایی ساخت تابلو برق می‌شود. لازم به ذکر است هزینه نصب این تابلو برق‌ها نیز با یکدیگر برابر نبوده و بسته به میزان پیچیدگی کار و میزان انرژی که برای نصب صرف می‌شود هزینه بالاتر می‌رود.

نوع محفظه تابلو برق

نوع یا جنس محفظه تابلو برق عامل تأثیرگذار دیگر بر روی قیمت است. معمولاً دیواری یا ایستاده بودن تابلو برق، استیل یا آهنی بودن آن و… سبب اختلاف قیمت انواع تابلو برق صنعتی می‌شود. قیمت محفظه تابلو برق صنعتی ضد زنگ مانند فایبرگلاس بسیار بالاتر از قیمت تابلو برق‌های فلزی است. محفظه‌ها اگر از جنس پلاستیک باشند بسته به اینکه برای ساخت آن‌ها از پلاستیک شفاف استفاده شده است یا ساده قیمت‌ها متفاوت می‌شوند.

سطح ولتاژ تابلو برق

عامل بسیار مهم تأثیرگذار دیگر روی قیمت تابلو برق‌ها میزان سطح ولتاژ تابلو است. تابلو برق‌های فشارقوی به دلیل تجهیزاتی که در آن‌ها به کار می‌روند باید ایمنی بسیار بالایی داشته باشند به همین خاطر از نظر ولتاژی قیمت بالاتری دارند. همچنین هزینه تابلو برق فشار متوسط بیشتر از تابلو برق فشار ضعیف است.

برند تجهیزات

تجهیزاتی که در ساخت تابلو برق مورد استفاده قرار می‌گیرند در برندهای مختلف تولید می‌شوند. قیمت هر کدام از برندها با یکدیگر متفاوت است. با توجه به همین موضوع برند تجهیزاتی که داخل تابلو برق صنعتی استفاده می‌شود تأثیر زیادی روی قیمت آن دارند. برای مثال چراغ‌های سیگنالی که روی تابلو برق تعبیه می‌شوند بر اساس مدل، رنگ، قطر و برندی که دارند دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

در ادامه بخوانید: ترانس ایزوله

بهترین قیمت تابلو برق صنعتی

قیمت تابلو برق‌ها با توجه به عوامل مختلف متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان در زمینه بهترین قیمت، انواع تابلو برق را مقایسه کرد. برای مثال تابلو برق‌های فایبرگلاس از نظر قیمت ممکن است گران‌تر باشند، اما از نظر کیفیت جزو بهترین تابلو برق‌ها محسوب می‌شوند. بهترین قیمت تابلو برق صنعتی قیمتی است که تابلو برق علاوه بر قیمت متناسب، امنیت بالایی نیز داشته باشد و تجهیزاتی که در آن به کار می‌روند استاندارد باشند. ممکن است شما تابلو برقی را خریداری کنید که دارای قیمت پایینی باشد، اما استاندارد لازم را نداشته باشد در این صورت به سیستم‌های برقی شما آسیب می‌رسد و هزینه چندین برابر را متحمل خواهید شد.

سخن پایانی خرید تابلو برق صنعتی

به عنوان سخن آخر باید گفت که میزان درجه حساسیت تجهیزات الکتریکی و سطح ولتاژ تجهیزات کنترلی و حفاظتی تأثیر چشمگیری روی متغیر بودن قیمت تابلو برق‌ها دارند. با توجه به همین نکات بهتر است قبل از سفارش تابلو برق ابتدا در زمینه قیمت انواع برند تجهیزات الکتریکی، طراحی تابلو برق و جنس بدنه آن تحقیق کرده و اطلاعات کاملی داشته باشید. طبیعی است قیمت تابلو برق صنعتی در مقایسه با تابلو برق ساختمانی بالاتر باشد، چون تابلو برق‌های صنعتی حجیم‌تر و بزرگ‌تر بوده و تجهیزات بسیار بیشتر و قدرتی‌تری را در خود جای داده‌اند تا علاوه بر حفظ امنیت، برای سیستم‌های صنعتی کارایی داشته باشند.

سوالات متداول

  1. هنگام خرید تابلو برق به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید تابلو برق باید مطمئن شد که طبق استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شود. از نظر استاندارد رنگ و میزان مقاومت تابلو برق در برابر عواملی مانند گرد و غبار و آب هیچ‌گونه ایرادی ندارد. نکات قابل توجه دیگر مربوط به ابعاد تابلو برق، نوع، جنس و ضخامت صفحات آن است که همگی باید به درستی انتخاب شوند.

  1. چه عواملی بر قیمت تابلو برق تأثیرگذار هستند؟

طراحی تابلو برق * محل نصب تابلو برق * شکل و فرم تابلو برق * سطح ولتاژ تابلو برق * برند تجهیزات تابلو برق

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x